Vaše mise je vaše navigace

Vaše mise je vaše navigace

V této jednoduché větě je obsaženo úplně všechno. Jen si to představte. Pokud znáte vaší osobní misi, jdete za ní jako za zářící hvězdou Polárkou. Žene vás kupředu. Pokud znáte vaší firemní misi, vaše práce vám dává smysl, směr i sebevědomí. Znáte své vnitřní proč. Pokud se vaše osobní a firemní mise spojí, pak opravdu žijete život, který si sami tvoříte. 

Ale stačí to? Jak moc nám stačí znát tu naší misi? Je velký rozdíl ji mít vystavenou doma na nástěnce, mít ji na webových stránkách nebo ji pracně hledat v papírech, když se vás někdo zeptá. Vaše mise je vaše navigace. Nejen pro vás, ale i pro váš tým i vaše klienty. Musí z vás být doslova cítit. Každé vaše rozhodnutí, každý vaš nový projekt, každý váš další projev k vašemu týmu musí být v souladu s vaší misí.

Protože jedině tak mu budou vaše týmy i klienti věřit, ztotožní se s ní a přijmou ji i za svou a pro vaši firmu budou dýchat. Uvidí v ní mnohem víc než jen místo, kam chodí do práce. Budou se cítit součástí něčeho velkého, co pomůže celému světu. A tak to má být. Kdo je rád zaměstnancem, vaše mise se stane jeho navigací. Kdo je rád podnikatelem, jeho mise se stane jeho navigací pro další kroky.

Pojďme si to ukázat na příkladech:

  1. Mise firmy Škoda Auto: TOUHA VYNALÉZAT ( DESIRE TO INVENT)
  2. Má osobní i pracovní mise: ODVAHA VÉST, NE NÁSLEDOVAT ( COURAGE TO LEAD, NOT TO FOLLOW)
  3. Mise firmy Apple: THINK DIFFERENT
  4. Mise firmy Nike: JUST DO IT
  5. Mise firmy Alibaba: to make it easy to do business anywhere
  6. Mise firmy VIRGIN Atlantic: To grow a profitable airline, that people love to fly and where people love to work.

Jak na vás tyto mise působí? A vybaví se vám hned ta vaše? Pokud ne, nezoufejte. Najít svou misi je proces. Hra se slovy, s vnitřním já, s životními zkušenostmi, příběhy, s touhou měco změnit.

Pokud jste našli svojí misi a hlásáte jí do světa, gratuluji vám! Díky ní vás lidé snáze identifikují. A pokud ne, pojďte do toho se mnou. Ponoříme se spolu do vašeho příběhu, popíšeme ho slovy, najdeme vaší podstatu, podíváme se do budoucnosti a pak ta správná slova do sebe zapadnou jako puzzle. Svou misi žiju celých 18 let. A opravdu to trvalo než jsem ji dokázala pojmenovat. Teď ale mohu své zkušenosti nabídnout vám.

Věřte, že ta cesta za to stojí. Je totiž osvobozující. Jak pro vás, tak pro vaše týmy a klienty. A to za to přece stojí. Buďte sami sebou a mějte odvahu vést.